سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار وبلاگ

صفحه خانگی پارسی یار درباره

خواص خرمالو

    نظر

خواص خرمالو

خواص خرمالو برای زن باردار,خواص خرمالو در بارداری,خواص خرمالو برای مو,خواص خرمالو برای پوست,خواص خرمالو برای کودکان,خواص خرمالو برای مردان,خواص خرمالو برای کبد,خواص خرمالو چیست,خواص خرمالو خشک,خواص خرمالو برای کودکان,مضرات خرمالو,خواص خرمالو خشک شده

 خرمالو به انگلیسی به معنی Persimmons |  همه چیز درباره خرمالو و فواید خرمالو

 

فواید خرمالو برای پوست و مو
– خرمالو، به اندازه توت فرنگی آنتی اکسیدان دارد و به همین دلیل، شما می توانید برای جوان سازی و شاداب سازی پوستتان، روزی نیم ساعت پوست خرمالو را روی صورتتان قرار دهید.

– بتاکاروتن موجود در آن، جریان خون سلول‌های پوست را بیشتر می‌کند برای همین هم پوستتان خوش آب و رنگ می‌شود.

– افرادی که موهایشان اصطلاحا کم پشت است و یا به قدری که باید پر نیست، می توانند با خوردن خرمالو و دریافت روی (زنیک) موجود در آن، موهای سالم و پرپشتی داشته باشند.

– به خاطر حضور ویتامین A در خرمالو برای پوست و ناخن و موهای خشک و شکننده مفید است.

 

خواص خرمالو در بارداری برای زنان حامله و جنین
– مصرف خرمالو در دوران بارداری و حاملگی بسیار مفید و سودمند بوده و در رشد جنین و سلامت خانم های باردار ، نقش مهمی دارد.مصرف خرمالو در بارداری:
– مصرف خرمالو در دوران بارداری و حاملگی بسیار مفید و سودمند بوده و در رشد جنین و سلامت خانم های باردار ، نقش مهمی دارد.

1. رشد بیشتر جنین داخل رحم مادر با مصرف میوه خرمالو در دوران بارداری:
همانطور که گفته شد میوه خرمالو سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر می باشد. بنابراین، می توان ادعا کرد که خوردن این میوه در دوران بارداری کمک می کند تا رشد و توسعه استخوان های جنین داخل رحم مادر کامل گشته و عملکرد سیستم عصبی مرکزی او هم بهتر شود.

2. درمان کم خونی زنان با مصرف میوه خرمالو در دوران بارداری:
که میوه خرمالو محتوای مقدار زیادی آهن بوده و مصرف آن در دوران بارداری کمک می کند تا مادر و فرزند داخل رحم او از بروز خطر کم خونی در امان باشند. همچنین، خوردن خرمالو در دوران بارداری می تواند باعث افزایش تعداد هموگلوبین خون مادران شده و مانع از بروز عوارض جانبی مانند کم خونی، خستگی و سرگیجه در بدن او و فرزند داخل رحمش شود.

3. بهبود سیستم ایمنی بدن زنان باردار با مصرف میوه خرمالو:
در ابتدا، لازم است بدانید که خوردن میوه خرمالو در دوران بارداری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان می شود. همچنین، ویتامین A و کاروتن موجود در این میوه کمک می کند تا قدرت بینایی و ماهیچه های قلب مادر باردار و فرزند داخل رحم او تقویت گردد. علاوه بر این موارد، مصرف میوه خرمالو می تواند عملکرد فرآیندهای مختلف بدن مادر باردار را بهبود می بخشد. در نهایت، فراموش نکنید که ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن زن حامله شده و سلامت او و فرزند داخل رحمش را در طی کل دوران بارداری تضمین خواهد کرد.

 

خواص خرمالو
بررسی فواید سلامتی میوه خرمالو
بسیاری از مردم خرمالو را به طور منظم مصرف می کنند و بسیاری هنوز آن را امتحان نکرده اند. با این حال، زمان آن است که در مورد فواید خرمالو بدانید، این احتمال وجود دارد که میوه در رژیم غذایی بطور منظم جای بگیرد.

خرمالو برای کاهش وزن
خرمالو دارای حداقل مقدار چربی است. حتی مقدار کربوهیدرات آن نیز بسیار پایین است و از این رو ، آن هایی که می خواهند رژیم بگیرند و با حفظ رژیم غذایی خوب ، وزن اضافی خود را کاهش دهند، می توانند به شدت از این میوه بهره مند شوند.

خرمالو یکی انرژی زا طبیعی است
خرمالو میوه بسیار شیرین و حاوی شکر است که به عنوان یک انرژی زا طبیعی عمل می کند. از این رو، کودکان و همچنین آن هایی که در تمرینات فیزیکی و همچنین فعالیت های ورزشی نیاز به مقدار زیادی انرژی دارند ، می توانند از این میوه بهره مند شوند. هم چنین قند و پتاسیم بالای آن به از بین بردن خستگی کمک می کند. کسانی که دچار استرس و خستگی می شوند باید خرمالو را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

ادرار آور :
این میوه بسیار غنی از کلسیم و پتاسیم است. آن هایی که مبتلا به مشکلات کلیوی هستند باید هر روز یک میوه خرمالو مصرف کنند چون به کاهش حفظ آب کمک می کند. در حقیقت مصرف منظم این میوه می تواند از مشکل نگهداری آب به طور موثر جلوگیری کند. از آنجا که خرمالو حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، بهتر است این میوه را به جای داروهای ادرار آور مصرف کنید، زیرا منجر به از دست رفتن پتاسیم قابل توجهی می شود.

خرمالو برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانز :
بسیاری از مشکلات التهاب، عفونت و سرماخوردگی و آنفولانزا را می توان با مصرف منظم خرمالو پیش گیری کرد. به خاطر این است که میوه خرمالو شامل مقدار غنی ویتامین ث است که مصونیت برای مبارزه با این عفونت ها را می سازد.

خرمالو برای پاکسازی و سلامت کبد :
پاکسازی بدن بسیار مهم است و خرمالو به طور موثر این کار را انجام می دهد. حاوی مقدار بالایی آنتی اکسیدان است که می تواند سموم بدن، به ویژه کبد را پاکسازی و سلامتی کبد ، را حفظ کند . رادیکال های آزاد با کمک این انتی اکسیدانها از بدن جدا می شوند.

پاکسازی کبد با مصرف خرمالو
خرمالو برای کنترل فشار خون:
خرمالو برای کنترل فشار خون بالا و در نتیجه جلوگیری از بیماری ها موثر است . مقدار بالای پتاسیم این میوه به عنوان گشاد کننده عروق عمل می کند و در نتیجه جریان خون در بدن را افزایش می دهد. بنابراین فشار خون کاهش می یابد.

خرمالو برای درمان یبوست :
آن هایی که به یبوست مبتلا هستند ، می توانند به شدت از خرمالو بهره مند شوند. این میوه دارای مقدار بسیار غنی فیبر محلول در آب است. به عنوان ملین طبیعی عمل می کند در نتیجه، آن ها که مشکلات شکمی دارند می توانند خرمالو بخورند.

خرمالو برای سلامت قلب :
با فشار خون خوب، تعدادی از بیماری های قلبی عروقی کنترل می شوند. سطح فشار خون پایین به حفظ سیستم قلبی عروقی کمک می کند و در نتیجه از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. علاوه بر حفظ فشار خون، این میوه نیز به جلوگیری از بیماری های قلبی با محتوای فیبر محلول در آب بالا کمک می کند.

 

خواص درمانی برگ درخت خرمالو
در طب سنتی از برگ درخت خرمالو نیز برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

 برگ درخت خرمالو حاوی انواع فلاوونوئیدها است که خاصیت ضد فشار خون، ضد سرطان و ضدموتاژن دارد.
برگ درخت خرمالو همچنین حاوی ماده‌ای به نام astragalin است که خاصیت آنتی‌هیستامینی داشته و واکنش‌های آلرژیک و آبریزش بینی را کاهش می‌دهد.
برگ خرمالو علایم درماتیت و التهاب را در پوست کاهش می‌دهد.
دم‌کرده گل خرمالو مقوی معده است.
جوشانده برگ‌ خرمالو یک درمان خانگی مفید برای سرفه است.

مضرات خرمالو
با وجودی که خواص خرمالو بسیار زیاد است، اما خوردن بیشتر از 1 تا 2 عدد خرمالو در روز توصیه نمی‌شود.
از آنجایی که خرمالو حاوی مقادیر زیادی تانن است، مصرف افراطی آن می‌تواند خطرناک باشد چرا که وجود تانن در مقدار بالا تاثیرات سمی دارد.
خوردن خرمالوی نارس و گس برای افرادی که به یبوست مبتلا هستند، مضر است؛ چون تانن موجود در این میوه، یبوست را تشدید می‌کند.
به افرادی که از اختلالات روده رنج می‌برند یا هرگونه عمل جراحی روده انجام داده‌ یا به بیماری سل مبتلا هستند، توصیه می‌شود که اصلا خرمالو نخورند یا در مصرف آن خیلی محتاط باشند.
افراط در مصرف خرمالو باعث افزایش وزن و همچنین انسداد روده می‌شود.
مصرف میوه خرمالو به صورت نارس مناسب نیست و بهتر است خرمالوی رسیده و شیرین را برای خوردن انتخاب کنید.

منبع: ابزار وبلاگ