سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار وبلاگ

صفحه خانگی پارسی یار درباره

درمان وزوز گوش

    نظر

درمان وزوز گوش در خانه ، درمان خانگی صدای هوهو در گوش

ابزار وبلاگ اخباردرمان وزوز گوش در منزل درمان وزوز گوش در خانه ، درمان خانگی صدای هوهو در گوش درمان خانگی صدای زنگ در گوش درمان صدای باد در گوش چیست

گروه علمی: نتایج یک پژوهش حاکی از این است که تحریک الکتریکی قادر است وزوز گوش را کاهش دهد.به گزارش ایسنا، وزوزگوش یکی از شایعترین اختلالات با منشا ناشناخته است. وزوزگوش، شنیدن صدا در سر یا در گوش، بدون وجود یک محرک خارجی است و می‌تواند به صورت صداهای مختلفی از جمله صدای همهمه یا صدای زنگ بروز کند. این بیماری در مردان شایعتر از زنان بوده و با افزایش سن شیوع آن افزایش می‌یابد و به میزان فراوانی با اختالالت شنوایی همراهی دارد.
بر اساس آن چه در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده است، حدود 12  درصد از مردان 50 تا 74 ساله به این بیماری مبتلا هستند و سفید پوستان بیش از سیاهپوستان درگیر می‌شوند. محققان در پژوهشی تاثیر تحریک الکتریکی را بر وزوز گوش بررسی کرده‌اند. 49 نفر که دارای وزوز گوش مزمن بوده‌اند و به درمان‌های معمول پاسخ نداده‌اند در این مطالعه شرکت کردند. آن‌ها به طور تصادفی به دو گروه کنترل و مداخله تقسیم شدند. اعضای گروه مداخله به مدت شش جلسه تحریک الکتریکی دریافت کردند.

بر اساس نتایج این مطالعه، تحریک الکتریکی قادر است شدت وزوز را بدون در نظر گرفتن متغیرهایی سن، جنس، طول مدت وزوز و نوع وزوز، کاهش دهد و در بهبود این بیماری به طور معنی‌داری موثر باشد.این مطالعه توسط وحید زند، ابوالفضل ملاصادقی، محمد انصاری، محمدحسین برادران‌فر و امیرهوشنگ مهرپرور از دانشگاه علوم پزشکی یزد انجام شده و نتایج آن در نشریه Acta Medica Iranica که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است به چاپ رسیده است.

همچنین بخوانید:

دانلود کتاب سیستم های خرید انبارداری و توزیع انواری رستمی • جزوه بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته • دانلود کتاب اقتصاد خرد محسن نظری pdf • دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر آرین قلی پور • روش تحقیق در علوم رفتاری زهره سرمد • چگونه باسنی بزرگ داشته باشیم • خرید بک لینک • خرید رپورتاژ آگهی • تاریخ امروز • دانلود سریال جیران •  کد متن متحرک برای وبلاگ • کد جستجوگر گوگل برای وبلاگ

درمان های خانگی برای این عارضه گوش
سیر
در سیر، یک ماده فعال به نام آلیسین وجود دارد که به دیالیل دی سولفید (DADS) و دیالیل تری سولفید (DATS) تجزیه می شود. آلیسین یک ماده ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی است. این ماده همچنین حاوی آنتی اکسیدان های دیگر است که از آسیب به رادیکال های آزاد که از دلایل افزایش خطر ابتلا به بیماری ها می باشد، پیشگیری می کند.

آلیسین دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد که به بدن در برابر ابتلا به بیماری ها، کمک می کند. به خاطر این فواید، سیر یکی از موادی است که بیشترین تحقیقات بر روی آن انجام شده و بهترین دارو در جهان می باشد.

در حالی که علت وزوز گوش در بسیاری از موارد هنوز مشخص نیست، اما مشکل اساسی می تواند عفونت گوش باشد. در این وضعیت، سیر به علت خاصیت ضد التهابی، از صداهایی که بر اثر وزوز گوش ایجاد می شود، پیشگیری می کند.

دلیل دیگر می تواند گردش خون ضعیف در گوش باشد. سیر، به علت ترکیبات گوگردی مانند DADS و DATS باعث کاهش فشار خون بالا، کاهش سطح کلسترول بالا و سایر روش های بهبود گردش خون می شود. علاوه بر دو مزیت فوق که در درمان وزوز گوش ذکر شد، لازم به یادآوری است که سیر باعث ارتقاء سلامت عمومی به هر علت ناشناخته ای می شود.

به منظور استفاده از سیر به عنوان یکی از درمان های خانگی طبیعی برای وزوز گوش، ابتدا باید 6 حبه سیر را با یک فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به مدت یک هفته نگه دارید. پس از آن، این مایع را از صافی رد کنید و کمی از آن را درون گوش هایتان بریزید.

 

زنجبیل
زنجبیل نه تنها ادویه ای رایج در سراسر جهان است  بلکه یک درمان مناسب برای جلوگیری از ابتلا به سرما و آنفولانزا، درمان مشکلات گوارشی، بهبود گردش خون و غیره می باشد. علاوه بر این، از دیگر مزایای شگفت انگیز زنجبیل، توانایی در بهبود وزوز گوش، به ویژه وزوز گوش ناشی از گردش خون ضعیف می باشد. زنجبیل همچنین حاوی آسپرین است که می تواند هر گونه درد مربوط به وزوز گوش را کاهش دهد. زنجبیل نیز شبیه سیر، حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب های به رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

استفاده از زنجبیل برای درمان وزوز گوش بسیار مفید است. شما می توانید از کپسول یا تنتور آن به جای زنجبیل تازه استفاده کنید. اگر زنجبیل تازه را ترجیح می دهید، می توانید از چای زنجبیل استفاده کنید. شما  2 تا 4 گرم در روز از زنجبیل می توانید استفاده کنید و سپس مقدار آن را را با توجه به نیازتان،تغییر دهید.

سرکه سیب
طبیعت سرکه سیب اسیدی است و یک ماده  قوی در برابر وزوز گوش و بسیاری از بیماری های دیگر است زیرا دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی می باشد. همچنین سرکه سیب دارای ویتامین های مختلف، مواد معدنی و همچنین آنزیم هایی است که بدن به آنها نیاز دارد. علاوه بر این، شامل عناصر ضد التهابی مهمی است که تمام این مزایا،به درمان وزوز گوش کمک می کنند.

برای درمان وزوز گوش، باید 2 قاشق چایخوری سرکه سیب  و 12 اونس آب را مخلوط کنید. شما همچنین می توانید به جای آب از چای و شیر استفاده کنید (شیر سویا یا شیر بادام بهتر است) و تا زمانی که وزوز گوش متوقف نشده می توانید از آن استفاده کنید.

آناناس
اگر صداهای خیالی را در گوش خود می شنوید، یکی از علل آن ممکن است التهاب باشد. مطالعات نشان می دهند که آناناس می تواند نه تنها التهاب گوش، بلکه التهاب کل بدن را به علت وجود ماده ای به نام بروملین، کاهش دهد. استفاده از آناناس تازه یکی از راه هایی است که می توانید با صدای زنگ در گوش خود مقابله کنید. مصرف آناناس باعث ایجاد هیچ گونه عارضه ای نمی شود مگر اینکه به آن آلرژی داشته باشید. علاوه بر این، ویتامین های موجود در این میوه برای تقویت بدن مفید هستند.